Zarówno Wspólnoty i nowoczesności Płynnych, Bauman odnosi się do kwestii klasy i pracy, często z intuicji sprytnych i prowokujące. Na przykład, jest przekonujące (jeśli nie całkowicie oryginalna), jak fordyzmu i Tayloryzm mieć odhumanizowanym pracy przez instrumentalizing pracowników. Również w jego analizy współczesnego załamanie idei wspólnoty, Bauman jest ostrożny, aby podkreślić, że to przede wszystkim kosmopolitycznej elity kto secesji 'z gminy (on nazywa to "secesja sukces"), do prywatyzowanych przestrzenie osiedli zamkniętych, samochodów, i salony lotniskowe. W przeciwieństwie do nie-elity nadal są związani ich specyfikę - przez społeczność.
Klasy podstawą Baumana'S "secesji" teoria jest dobra - tak dobra, połyka do Baumana siebie. W płynnej nowoczesności, wydaje mi się, że Bauman sam jest winien myśleć o globalizacji na wpływu na przestrzeń i czas od międzynarodowego portu lotniczego (lub co gorsza z hotelowym basenie), a nie od ulicy miasta lub zubożałych gospodarstw o świecie wiejskie Ostępów. Dla osób bez pieniędzy, bez wizy, nowoczesność itp. nie jest płynny, to trudno.
Pomimo swoich interesujących gestów przeciwnie, wydaje mi się, że Bauman nadal jest utopijna postmodernistyczny.
Klasy podstawą Baumana'S "secesji" teoria jest dobra - tak dobra, połyka do Baumana siebie. W płynnej nowoczesności, wydaje mi się, że Bauman sam jest winien myśleć o globalizacji na wpływu na przestrzeń i czas od międzynarodowego portu lotniczego (lub co gorsza z hotelowym basenie), a nie od ulicy miasta lub zubożałych gospodarstw o świecie wiejskie Ostępów. Dla osób bez pieniędzy, bez wizy, nowoczesność itp. nie jest płynny, to trudno.
Pomimo swoich interesujących gestów przeciwnie, wydaje mi się, że Bauman nadal jest utopijna postmodernistyczny.